2008年7月7日星期一

幸运

今天和按摩师聊天的过程中,突然觉得自己很幸运。

有自己想过的生活条件, 有很好的一份工作,身边有很好的朋友与同事.....很愧疚自己不满足的念头。

这样来说,是不是说明了我应该珍惜我的幸运,而停留在一个阶段里呢?

在我内心深处,我一直在追求。追求幸福与满足感,我有时真的会听下来问问自己,我是不是太贪心了?

我心里一直在感谢上帝给我的一切,而我却一直在寻找我内心的那一份属于我真正想拥有的幸福。不属于自己的东西,一点也不取,是我自己的东西,我不会再拱手相让。

我所谓的幸福感,你在哪里?你是不是已经在我身边了?

感谢老天给我的一切,但我不会放弃寻找自己的幸福。幸福是一种感觉,无形的但却很实在,每个人都能够拥有。你拥有了吗?

5 条评论:

傑士 说...

we are all lucky people :)

bryan_shiro 说...

Well, when you were India, you should know how lucky we are. But for happinness, many of the Indians are happy, as they are contented with their lives. They live for the day. And they make the very full of each day.

I am here for more than 2 weeks now, and I am feeling lucky and happinness.

Jasin Ker 说...

When you feel that you are unlucky, demotivated or down, please visit hospital. Seeing the way of those patients and their family struggle, all the negative spirit and feeling will be replaced with sense of appreciation and happiness.

KK 说...
此评论已被作者删除。
KK 说...

Hi Ah Leng,

You blogs are all in Chinese. Write lah in Ang Mo. How to read like that? Dwi bahasa lah, can ah?