2009年6月5日星期五

隔离

星期一,晴天霹雳。竟然接到上海卫生中心的电话,告诉我和JS, 我们程的航班里有N1N1病患者。为了安全起见,我们必须被隔离。

之前弟弟的到访,天天担心H1N1的状况,我还很有形的告诉他,哪里这样有机会遇到患者啦!结果,就是因我的乌鸦口,结果给我遇上了上海第五名H1N1患者,而且还要坐在她的前三排,所以必须要被隔离。嗨! 真是晴天霹雳!

留在家里,感觉其实很难受。明天放监了,好好庆祝。谢谢老天没让我患病。以后都不要这样乌鸦口了。

5 条评论:

慧沁 Wai Sum 说...

shit, I am flying next 2 weeks, hope to have a safe journey.

KK 说...

my flight from Seam Reap, there are many ppl coughing and sneezing inside the plane... KNS

luckily no case,... like both of you, I have passed the 7 days period... woohoo

大頭鈞 说...

原来你和H1N1病患同机了。要小心照顾身体啊!

晓慧 说...

Yalor, poor me and my housemate! Please wear mask when abroad.

失去自由方知珍惜!

Grace Lee 说...

u know jessica also kena quarantine for 7 days last month. Her case was very remote.
Her husband boarded to a flight where the H1N1 patient just get out. Her husband was contact by authority that they need to be quarantine and so as thier spouse...
Good to know that you are ok. Take care of yourself!