2007年9月4日星期二

定位

定位?多少人吃饭?不是,我在说的是人生的定位。你想把自己放在一个什么位置呢?在老天的安排下,我们是有选择性的去决定自己的定位。

人生的定位是什么?有人可以答我吗?这个问题我几乎每天至少有一秒在想这个问题。因为此时此刻,我不知道自己的定位是什么。有时希望这样,有时喜欢那样。

人在两种情况下,不会去想自己的将来 - 人太幸福和太伤心的时候。

自从我在上海工作后,越来越看不清自己的定位在那里。像我这样年纪的人, 朋友们的定位不外是在事业闯一番,结婚生孩子,围绕的话题是婆婆啦,生男生女啦。单身的友人就希望找伴啦,找心灵寄托啦。

我现在的定位是什么?....很难搞懂。努力搞懂中。。。。。

3 条评论:

bryan_shiro 说...

Well, life is a journey, and don't really need to 定位 as it is always advancing. Just take it easy, sit back and relax. But remember to dream, to realize what you want in life. Just with the thought of your dream and desire, opportunities will arise for you to take a step at the time to get close to it. We are born into the world with a purpose, how ever the importance it is.

If you have time, check out the book: "The Alchemist" by Paolo Coelho. Maybe you are one of the 100million people who have read it? It changed the lives of many, even Bill Clinton.

Cheers...

ystan 说...

set a target...target will make your life meaningful and always must have something to look forward.

晓慧 说...

Rock? Who are you lei? Thanks for leaving message in my blog! :)